Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

Ζητήματα επιμόρφωσης, μια πρώτη εκτίμηση


Παρακάτω βλέπετε ένα πίνακα με βάση τη σειρά προτεραιότητας και το μέσο όρο επιλογής του κάθε θέματος όπως τα προτείνουν οι εκπαιδευτικοί της περιφέρειάς μας.
Φυσικά όλα τα θέματα είναι ενδιαφέροντα και όλα έχουν παιδαγωγική χρησιμότητα. Όμως αν θα πρέπει να τα αξιολογήσουμε ως προς τη σειρά προτεραιότητας όπως φαίνεται από αυτόν τον πίνακα τα ζητήματα διαχείρισης τάξης και συμπεριφορών των παιδιών στο σχολείο (όπου συμπεριλαμβάνονται φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς και ενδοσχολικής βίας) είναι από τα πιο σημαντικά.
Η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η αγωγή υπαίθρου, η σεξουαλική αγωγή και η αγωγή για τη δημιουργικότητα βρίσκονται περίπου στη μέση των προτεραιοτήτων και ακολουθούν η καλλιέργεια δεξιοτήτων, η χρήση της τεχνολογίας και η πολυπολιτισμική αγωγή.
Οι εκπαιδευτικοί επίσης ανέφεραν ως προτάσεις επιμόρφωσης / συζήτησης:
·         τη θεατρική / αισθητική αγωγή και γενικότερα την ενσωμάτωση της τέχνης στη διδασκαλία δηλαδή την πολιτιστική αγωγή
·         τη βιωματική προσέγγιση της μάθησης (εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας)
·         πώς επιρρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία οι ιδιαίτερες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της εποχής